maanantai 17. kesäkuuta 2013

VIKING GRACE





Postaus päivän myöhässä, mutta ei se mitään, tästä tulee tosi pitkä postaus, joten varautukaa. Kuvia onkin nyt tavallista enemmän teille nautittavaksi. Satamassa me oltiin noin 8.05 ja tuttavaperhe tuli sinne n. 5-10 min päästä. Checking in -stoppien jälkeen me päästiinkin jo laivaan, mut ei viel Viking gracee. Me mentiin ekaks Amorellal. Amorellal oli sellanen jännä kakkaepisodi aluks, kun koira kakkas hissien eteen ja sit se omistaja ei huomannu sitä ja sit siihen astu yks pikkupoika ja tosi paljon ihmisii MEINAS astuu siihen mut ei ne sit astunu. Sitä kakkaa meni hissiinki ja sit loppujen lopuks mä ja muut jouduttii sen koirasyyllisen kaa samaan hissiin. Sitten kun se nainen ja koira oli astunu hissistä ulos, me muut revettii nauraa iha täysil siel hissis. Ihme, että pokka kesti niinkin kauan ja onneks siivojat tuli putsaamaan sen lopun kakan. Sen jälkeen me etittiin aamiaspöytää tosi kauan ja lopulta saatiin sellainen sit ku klo oli jtn 9-10. Aamupalan jälkeen me kierreltiin ja seikkailtiin laivassa. Kun kello oli 14 me vaihdettiin Maarianhaminas Viking Graceen. Siel ei onneks ollu koiran kakkaa lattial. Jouduttiin oottelee hytis jonkin aikaa sit me mentiin syömään tohon Buffet auroraan n. klo 15. Oltiin siellä aika pitkään mut hyvää se ruoka oli, varsinkin jälkkäri.
Sen jälkeen mä ja mun kamu mentii tutkii laivaa ja päädyttii sun deckille (siel tuuli jäätävästi), haluttiin sieltä nopeesti pois ja me mentiin hissiin ja sit joku outo ruotsalais-japanilais-mies kysys ruotsiks et ollaanks me ruottist vai suomest ja me sanottiin suomest. Sit se vaa häipy hissist ja sanos: "Okej, hejdå." (tai miten se nyt kirjotetaan). Mut se oli pelottavaa, miten se puhu! Joku iha tuntematon hyypiö... 
Myöhemmin kun me oltiin kierrelty ja eksytty sinne laivaan niin me päätettiin mennä ostoksille. Lopulta me päädyttiin haistelee monta hajuvettä, joista kaikki ei tuoksunu niin hyvälle ja osa sit taaks tuoksu ja maksoki aika paljon. Mä onneks ostin aikasemmin Amorellalt ton hajuveden, joka makso 34€ kun taas gracel melkee 60€. Se tuoksuu niiiin hyvältä. Viking Gracen kaupas oli sit taas Conversei 50€ niin mä ja mun sisko saatiin sellaset. Sisko sai pinkit ja mä mintun vihreet. Noi on mun ekat converset, koska tääl kaupois ne maksaa 75€. Meil kaikil oli tosi kivaa molemmil laivoil. Kotiin saavuttiin n. 19-20 aikoihin. Koira ainakin oli hirveen ilonen ja heilutti häntää kun me tultiin kotiin.   
 

Sitten toiseen asiaan. Mun piti postata tosta uudesta sohvasta aikasemmin mut ei siihen sit ollu oikee aikaa, niin yhdistin sen nyt tähän. Äiti ja isä kävi hakemassa ton divaanin ehkä n. 2-3 päivää aiemmin laivamatkaa. Normaali hinta oli 1300€ ja ne sai tingittyy sen 500€. Aika hyvin tingitty. Toi sohva on oikeesti tosi kätevä. Hyödynnän heti sitä taustana ostoksille kun kuvailen niitä tänne blogiin. Enää ei tarvii kuvailla jossai ylipienes lipaston päällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti