lauantai 18. heinäkuuta 2015

FOUND MYSELF IN A CITY NEAR PICCADILLY

Heei ja oikeein mukavaa perjantai iltaa teille tai oikeestaan yötä. Syyllistyin nyt tähän yöbloggaukseen. Haha, ei vaan, oltiin lyhyellä roadtripillä ja tultiin kotiin vasta nyt myöhemmin. No joka tapauksessa nyt asiaan. Nimittäin saatte uuden postauksen Lontoosta. Kuten edellisessä postauksessa mainitsin, oltiin lauantaina double-decker -ajelulla ympäri Lontoota ja sitä lähiötä. Meidän kohteena oli aamusta matkustaa joen toiselle puolelle, Westminsteriin.
 IMG_2391 IMG_2392
Lauantain suunitelmissa meillä oli mennä jokiristeilylle katsomaan joen puoleisia nähtävyyksiä, ostamaan tuliaiset ja kiertelemään kaupunkia. Lauantai oli muuten lämmin päivä ja mulla oli ihana H&M:n oranssisen punertava mekko ja lindexin kimono päällä.
Aamu aloitettiin kiertäen ympäri Lontoota kaksikerroksisen bussin kanssa. Bussista hypättiin pois, kun piti mennä metrolla joen toiselle puolelle. Päästiin sinne kahdentoista aikoihin ja sieltä käveltiin varmaan puolituntia muun turistiruuhkan mukana katsomaan Big Beniä. Tässä vaiheessa ihmisiä oli jo liikaa meidän makuun, joten päätettiin mennä syömään lounas. Käveltiin aika kauan pitkin katua, kunnes löydettiin ruokapaikka, joka ei ollut ihan täynnä. Päätettiin, että ruoan jälkeen mentäisiin katsomaan uudestaan Big Beniä, kun ruuhkakin varmaan laantuisi - ja kyllä se vähän laantuikin.

Syötiin herkullinen lounas ihan mukavassa paikassa ja oltiin siellä varmaan puolitoista tuntia (lepyttelemässä jalkoja hahah). Käveltiin takaisin Big Beniä katsomaan ja siitä melkeen nurkan takana oli London Eye, jota ympäröi aivan mieletön turistimäärä.
  IMG_2399 IMG_2401 IMG_2417 IMG_2420 IMG_2421

Jonotettiin aika kauan, että päästiin jokiristeilylle, mutta sain paljon hyviä kuvia. Laivamatkan jälkeen päädyttiin taas Starbucksiin, sillä näitä löytyi melkeen joka nurkasta. Juomien jälkeen lähdettiin kävelykierrokselle katselemaan lisää paikkoja. Siinä lähellä oli Tower of London, niin käveltiin sen ympäri ja jatkettiin matkaa Tower Bridgelle. Tolla sillalla tuuli yllättävän paljon ja mun hiukset automaattisesti menivät from fleek to eek. Onneksi se ei oo kauheen pitkä niin päästiin nopeasti toiselle puolelle. Otettiin ainakin paljon selfieitä.

IMG_2460 IMG_2465 IMG_2470

Käytiin sunnuntaina eli lähtöpäivänä vielä lähialueella kävelemässä. Ei meillä suunnasta ollut tietoa, kunhan mentiin vaan sinne missä näytti olevan paljon ihmisiä. Päädyttiin sitten Madame Tussaudsiin ja otettiin siitä kuvia, mutta ei menty sisälle, sillä se jono oli varmaan 200m pitkä! Käveltiin sitä jonoa pitkin kauan ja sitten käännyttiin kulman taakse ja nähtiin Regent's Park ja mentiin sinne. Puisto oli vaihteeksi mukavan rauhallinen ja siellä viihtyi hyvin. Vietettiin siellä tunnista puoleentoista tuntiin ja alettiin pikkuhiljaa kävelemään takaisin hotelliin hakemaan matkalaukkuja. Meidän hotelli sijaitsi onneksi niin hyvin keskellä kaikkea, että päästiin kävelemään Paddingtonin asemalle ja sieltä metrolla lentokentälle ja kotia kohti.